LA 5 Praktijkgerichtonderzoek

Doelstelling: De bedoeling van dit leerarrangement is dat je op basis van inzicht in praktijkgericht onderzoek en vaardigheden in methoden en technieken van onderzoek en rapportage van onderzoeksresultaten in staat bent om onderzoek op te zetten. Door middel van het doen van onderzoek leer ik te komen tot een evidence based opzet van leren en innoveren, leer ik de effectiviteit van leer- en innovatieprocessen te verbeteren en leer ik op een systematische manier gegevens te verzamelen met als doel gericht (en onderbouwd) richting te geven aan mijn eigen leren, het leren van lerenden en het leren van mijn collega’s. Ik leer onderzoeksresultaten te analyseren op een praktijkgerichte wetenschappelijke wijze en te interpreteren.

Leerinhoud: Ik leert verschillende fasen van onderzoek en aan welke kenmerken praktijkgericht onderzoek tijdens de uitvoering moet voldoen. Feitelijk zijn veel verschillende vormen van onderzoek mogelijk, zolang deze van toegevoegde waarde zijn voor de onderwijspraktijk. Het leerarrangement in het eerste jaar leidt tot een goed gekeurde onderzoeksopzet, wat leidt tot het zelfstandig uitvoeren van het onderzoek in het tweede jaar. Hiervoor krijg ik – op verzoek – begeleiding bij het ontwerpen van je onderzoek, waarbij de nadruk op kwalitatief onderzoek ligt. In het tweede jaar staat de uitvoering van het onderzoek en de analyse van de verkregen onderzoeksresultaten centraal en leer ik op een wetenschappelijke manier te rapporteren over je onderzoek.

De Onderzoeksopzet

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s